H-Mode7 Visual Equipment - Chaotech Games - 11-06-2011
Chaotech H-Mode7 Visual Equipment Version: 1.0
Introduction
Most visual equipments are either incompatible with HM7, or they cause massive lag. This solves both problems
Features- Virtually no lag
- Rediculous amount of options
- Works with Chaotech Caterpillar script
Screenshots
That's all the original characters in the Party, with visual equipment. I know it's the same one for the Caterpillar, but my other image mysteriously vanished.
Demo
I don't think one is needed
Script
Here it is. Download it.
H-Mode7 Visual Equipment.txt (Size: 17.93 KB / Downloads: 234)
Instructions
The instructions are in the script. Read 'em.
FAQ
As soon as I get a common question, I'll plaster it here.
Compatibility
Needs HM7. Won't work without it. That being said, anything that doesn't work with HM7, won't work with this.
Credits and Thanks
MGC for one, Me for another.
Author's Notes
There is something about Blizz Mode. Completely ignore it. It does nothing, at the moment. Maybe someday it will, but not today.
Terms and Conditions
Don't use in commercial games. If you must, however, talk to MGC first, then me.
Please keep it on Save-Point only, unless I give you permission.
RE: H-Mode7 Visual Equipment - JayRay - 10-30-2012
VERY nice find!!! Great work!
RE: H-Mode7 Visual Equipment - mati82 - 03-02-2015
(10-30-2012, 08:51 AM)JayRay Wrote: VERY nice find!!! Great work! (10-30-2012, 08:51 AM)JayRay Wrote: good i not well in english so this can be in spanish?
RE: H-Mode7 Visual Equipment - DerVVulfman - 03-02-2015
Aquí es una traducción de la sección de encabezado y configuración. No debería ser necesario traducir el resto.
Here is a translation of the header and configuration section. You should not need the rest translated.
He utilizado el traductor de google, sólo la copia de los comentarios. Lo siento si es una mala traducción.
I used google translate, only copying the comments. Sorry if it is a poor translation.
Code: #============================================================================
# H-Mode7 Visual Equipment
# V.1.0 - 4/11/2011
# Author : Chaotech Games
# Based on coding for H-Mode7, so definately credit MGC too.
#
# Hace que el equipo vea factible en el mapa en sus personajes.
# Explicación de abajo
#
# Tested on H-Mode7 V.1.4.2. Should work on newer ones, but no garuntee.
# I am very unorthodox, so this might be a little hard to understand.
#============================================================================
#----------------------------------------------------------------------------
#Instructions :
#
#Qué se requiere:
#- este script
#- información rellenada a continuación (se explica más adelanter)
#- H-Mode7, que debe estar por encima de este script.
#- Gráficos en tus Characters carpeta para el equipo
#
# This DOES NOT use an alias, so newer versions might just have problems.
# This works for SOME party member on map scripts, but not all. It was
# specifically designed for use in the Chaotech Caterpillar.
# Most of the wording is unique, but it will also work with Blizz-ABS.
#
# If you have a problem, seek help.
# If you don't like it, make a better one.
# If you have a request, ask.
# If you want to steal it, don't even think about it.
#
# To use this:
# En su Characters carpeta, hacer que el equipo que desea tener el desgaste
# carácter tiene exactamente el mismo nombre como el equipo en la base de datos.
#
# Ex. Dagger en la base de datos debe tener un mapa de bits llamado Dagger en
# el Characters carpeta para la armadura/arma que se mostrará.
#
# Dicho esto, sería una muy buena idea de no tener nombres duplicados entre
# las armas y armaduras.
#
# Esto funciona con 8 direcciones, proporcionando a hacer el mapa de bits
# lo suficientemente grande.
#
# MGC's comments have been kept intact, so I placed my own with Chaotech on it.
#----------------------------------------------------------------------------
module Chaotech
#----------------------------------------------------------------------------
# Este pequeño variables dice todos los demás Scripts Chaotech qué hacer
# cuando ésta existe. No tocar.
#----------------------------------------------------------------------------
VISUAL_EQUIPMENT = true
CATERPILLAR = nil
#----------------------------------------------------------------------------
# Configuración
# Usted realmente necesita para llenar estas cosas en.
#----------------------------------------------------------------------------
#----------------------------------------------------------------------------
# Actores Equipos
# Ponga los números de los actores en la base de datos de los que usted
# no quiere Equipo muestra en una matriz.
# Ex; No quiero Arshes y Sirus? Uso [1,3]
# Si desea que todos los actores usen Equipo audiovisual, dejarlo como []
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_disable
return []
end
#----------------------------------------------------------------------------
# Blizz Modo
# Llamado que utiliza Map_Actors lugar de Map_Party_Member.
# Lo sé Blizz-ABS hace esto, y realmente no sirve a ningún uso ahora, pero
# más adelante. podría poner cierto si usted está utilizando una oruga
# diferente en lugar de la versión Chaotech que utiliza Map_Actors.
# (Algo así como la invención del coche antes de la rueda, ¿eh?)
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_caterpillar_blizz
return false
end
#----------------------------------------------------------------------------
# Especialidades Equipo
# Ponga los números de los actores en la base de datos a los que desea tener
# un equipo altamente especializado diferente de los demás.
# Ex; ¿Desea que Arshes y Sirus tengan diferente armadura buscando? Uso [1,3]
# Déjelo como [] si usted no quiere ninguna materia específica actor.
#
# Nota #1: Si el actor se desactiva para Equipo audiovisual anteriormente,
# esto no tendrá ningún tipo de efecto.
#
# Note #2: Todo agente de colocar aquí, su equipo especializado debe tener
# el nombre que desee a medida que decida por debajo de este, así
# como _ y el numero de ese actor.
# Ex; Arshes equipo especializado tendría armor_1, mientras que
# uno normal sería sólo armor.
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_special
return []
end
#----------------------------------------------------------------------------
# Solicitar Equipo
# Este es el orden en que desea que las cosas que se mostrará. Funciona de
# la siguiente;
# Arma is "W"
# Armadura 1 is "1" (Escudo)
# Armadura 2 is "2" (Casco)
# Armadura 3 is "3" (Armadura del Cuerpo)
# Armadura 4 is "4" (Accesorio)
# Póngalos en la orden debajo de tenerlos dibujado en ese orden.
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_order
return ["1","2","3","4","W"]
end
#----------------------------------------------------------------------------
# Equipo Evento
# Le permite poner el equipo en eventos, no sólo los actores.
# Si es verdad, poner un comentario en la página del evento que tiene
# "Chaotech::overlay:#%" sin las comillas, y un número en la # símbolo,
# y el nombre del gráfico en el Characters carpeta para la %.
#
# Por ejemplo, el evento tendría el comentario
# Chaotech::overlay:1Armor2
# así como
# Chaotech::overlay:2Armor7
# tendría Armor2 dibujado en él, a continuación Armor7 en la parte superior.
#
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_events
return true
end
#----------------------------------------------------------------------------
# IDs Arma vacíos
# Ponga las identificaciones de cualquier arma que no aparece en el personaje.
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_empty_weapon
return []
end
#----------------------------------------------------------------------------
# ID de Armor vacíos
# Ponga las identificaciones de cualquier armadura que no aparece en el
# personaje.
#----------------------------------------------------------------------------
def self.hm7_visual_equip_empty_armor
return []
end
RE: H-Mode7 Visual Equipment - MikeBite - 07-11-2015
I'm kinda a Beginner at RMVX Ace, I know the basics.
I know where to put this script and all but, what does this do?
RE: H-Mode7 Visual Equipment - DerVVulfman - 07-12-2015
This would likely be placed below MGC's HMode7 system and above Main in the Scripts library. However, you appear to be an RPGMaker VXAce user and this script is solely for RPGMaker XP usage. And Chaotech Games hasn't been here since 2012 for an update of his system. I hope you're trying XP for a change, or know someone who can convert it and HMode7 to Ace.
RE: H-Mode7 Visual Equipment - reirei - 09-08-2016
thank you!
RE: H-Mode7 Visual Equipment - MarcoTheSkater - 11-22-2016
Wow, it looks really nice!
RE: H-Mode7 Visual Equipment - wrathx - 03-30-2017
thx! looking for these long time
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