RPG Developer Bakin: Grid Based Movement - JayRay - 01-03-2023
Note: This event system is for RPG Developer Bakin. In order to add this event, copy to a simple .txt file, and then simply import the .txt file after saving your game on an event screen, and it will fill in the nodes automatically!
Grid Based Movement!
Originally created by MelonToucan
This Common Event system will allow you to forego the non-grid based movement for a simpler 8 direction grid based one. Adjust for different resolutions.
Code: Guid fc503ff2-f343-4b32-bafa-67a7e9faa4ce
イベント名 GridMovement
シート Event Sheet
グラフィック 00000000-0000-0000-0000-000000000000
向き -1
向き固定 False
物理 False
衝突判定 True
イベントと衝突 True
移動速度 0
移動頻度 0
移動タイプ NONE
押せる True
スクリプト
開始条件 PARALLEL
高さ無視 False
判定拡張 False
コマンド SWITCH
変数 N:LockPlayer
整数 0
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Stops all regular player movement from happening
コマンド終了
コマンド HLVARIABLE
整数 0
ローカル変数 pressUP
整数 12
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド HLVARIABLE
整数 0
ローカル変数 pressDOWN
整数 12
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド HLVARIABLE
整数 0
ローカル変数 pressLEFT
整数 12
整数 2
整数 0
コマンド終了
コマンド HLVARIABLE
整数 0
ローカル変数 pressRIGHT
整数 12
整数 3
整数 0
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing Down and Right at the same time
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressDOWN
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 45
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing Down and Left at the same time
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressDOWN
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 0
整数 1
整数 0
整数 -45
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing Up and Right at the same time
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressUP
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 0
整数 1
整数 0
整数 135
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing Up and Left at the same time
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressUP
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 -135
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing up, but not left or right
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressUP
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 180
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing down, but not left or right
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressDOWN
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 0
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing left, but not down or up
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressLEFT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressDOWN
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressUP
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 -90
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Pressing right, but not down or up
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressRIGHT
整数 1
整数 0
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressUP
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド IFVARIABLE
ローカル変数 pressDOWN
整数 1
整数 3
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 Being held, pressed, let go, etc.
コマンド終了
コマンド PLWALK
整数 10
小数 1
整数 0
整数 1
整数 1
整数 1
整数 0
整数 90
整数 0
整数 0
整数 0
コマンド終了
コマンド PLSNAP
コマンド終了
コマンド COMMENT
文字列 If you want event to move this way you would just enter this into the events motions.
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
コマンド ELSE
コマンド終了
コマンド ENDIF
コマンド終了
スクリプト終了
シート終了
RE: RPG Developer Bakin: Grid Based Movement - kyonides - 01-03-2023
Can we get an English translation please?
There's a lot of stuff in Japanese that I'd prefer to be able to read in English.
RE: RPG Developer Bakin: Grid Based Movement - JayRay - 01-04-2023
It's not for you to read, it's for you to copy to a text file.
Once you create an event, and then import that text file into it, you can read it completely.
One of the benefits of Bakin is that events can be copied from project to project in this way.
However, the import/export feature is always going to partially be in Japanese.
But depending on what translation you have, the panels will show up for you in engine as English.
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